загрузка...

Образ Авірона в поемі І. Франка «Мойсей»

Головна / Твори з української літератури / Франко І. / Образ Авірона в поемі І. Франка «Мойсей»


У поемі Івана Франка «Мойсей» важливими є образи лжепророків Датана і Авірона, які використано з метою показати протистояння між Мойсеєм та його противниками. Поема має національне підґрунтя, тому можна сказати, що в образах лжепророків Іван Франко показав зрадників революційного руху.

Образи персонажів розкриваються у словесному двобої. Здебільшого себе проявляє Датан, який стає виразником інтересів Авірона. Можна сказати, що образ Авірона перебуває ніби в тіні Датанового образу, але все ж таки вони виступають разом. Зокрема, Датан виражає різке негативне ставлення до Мойсея, його висловлювання пронизане зневірою та ненавистю. Йде мова про те, що кувати кайдани – не справа народу. Мойсей мав померти зразу після народження, Авірон і Датан докоряють йому за це. Лжепророки звинувачують пророка у тому, що через втілення ідеї повернення до обітованої землі призвело народ до знесилення. На шляху до незалежності загинуло багато людей.

Негативне ставлення за допомогою рефрену «Признавайся». Немало важать і порівняння, що мають негативне забарвлення: «ти ведеш нас, як до вовчої ями», «повів, мов ту глупу отару». Введення у текст риторичних питань допомагає підтримувати комунікацію. «За каміння!», - такий лозунг противників народу, вони хочуть закидати Мойсея камінням, щоб той більше не міг пропагувати свої ідеї.

Мойсей не витримав випробування часом, ним оволоділи страх та зневір’я, тому не зміг відчути радість великої перемоги. Любов Мойсея до свого народу зображена з великою симпатією. З’являється Єгошуа, який доведе їзраїльтян до бажаної мети. Укінці твору народ закидає камінням Авірона і Датана, таким чином, автор підкреслює, що зло обов’язково повертається.

Франко своєю поемою показує, що треба бути обачливим, адже поряд багато ошуканців, які готові знехтувати найважливішими цінностями заради власних інтересів. Мойсей, на жаль, не зміг подолати страх та зневір’я, тому не відчув щастя й гордості за свій народ. Його старання не увінчалися успіхом. Єгошуа – новий пророк, який не зверне з обраного шляху. Авірон і Датан провалюються крізь землю, ця символічна картина має на меті показати, що зло у будь-якому разі буде покарано.

Оскільки народ є творцем історії, то для нього головне – мати достойного проводиря, пророка, який буде вести свій народ до бажаної омріяної мети. Проблеми, які піднімає у тексті Франко, є актуальними й на сьогодні. Український народ є керманичем свого майбутнього відродження, тож нам потрібен справжній пророк, який зможе реалізувати та втілити в життя основні завдання.

Сподобався шкільний твір? А ось ще:

  • Образ Мойсея в поемі І. Франка «Мойсей»
  • Образ Єгошуа в поемі І. Франка «Мойсей»
  • Образ Датана в поемі І. Франка «Мойсей»
  • Порівняльна характеристика Мойсей біблійного, Мойсея у поемі та І. Франка (за поемою І. Франка «Мойсей»)


  • Це цікаво: